Jakie słodycze można jeść na diecie? Podpowiadamy

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy, jednak trudno jest Ci zrezygnować ze słodkości? Nie martw się, nie jesteś pierwszy – ani zapewne też ostatni. Wiele osób ma z tym problem – zwłaszcza jeśli wcześniej spożywanie łakoci było ich codziennością. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy zatem podpowiedzieć Ci, czy w ogóle musisz to robić oraz wskazać, jakie słodycze można jeść na diecie. To rozwieje Twoje wątpliwości i ułatwi Ci przetrwanie redukcji.

Czy będąc na diecie, można spożywać słodycze?

Dieta redukcyjna powinna opierać się w szczególności na stworzeniu deficytu kalorycznego w odniesieniu do faktycznego zapotrzebowania organizmu na energię. Tylko wtedy możliwa jest faktyczna utrata zbędnych kilogramów. To właśnie dlatego oprócz wprowadzenia regularnych treningów, tak ważne jest, aby rozsądnie dobierać produkty, które się spożywa. Jak na tym tle wypadają słodycze?

Tutaj niestety musimy Cię zmartwić, gdyż mają one dość wysoką kaloryczność. Do tego charakteryzują się dużą zawartością cukrów prostych i tłuszczu, a nie mają w składzie żadnych wartościowych składników odżywczych. Uważa się je więc za tzw. puste kalorie, które pozwalają na chwilę przyjemności, jednak nie mają nic więcej do zaoferowania. Czy będąc na diecie można je zatem spożywać?

Trudno sobie wyobrazić całkowitą rezygnację ze słodkiego smaku. Dlatego też wcale nie dziwimy się, że wiele osób ma z tym problem. Na szczęście mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – przebywając na redukcji, nie musisz całkowicie rezygnować ze słodkości. Sięgając po produkty tego typu, warto jednak zachować umiar i kierować się zdrowym rozsądkiem. Staraj się przede wszystkim wybierać łakocie z głową i unikaj ich nadmiernego spożywania. To właśnie takie działanie prowadzi do nadwagi i otyłości.

Nadmiar słodyczy o wysokim indeksie kalorycznym sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Powoduje też gwałtowne wahania stężenia cukru we krwi, który szybko się podnosi, a następnie równie szybko spada. Kończy się to napadami wilczego głodu i podjadaniem. Pamiętaj też, że nadmiar cukru niekorzystnie wpływa nie tylko na wagę. Jest też przyczyną wielu schorzeń, takich jak cukrzyca typu 2, insulinoodporność czy schorzenia układu sercowo-naczyniowego.

Kiedy i jak często można jeść słodycze na redukcji?

Przebywając na redukcji, nie powinno się spożywać słodyczy codziennie. Śmiało można to jednak zrobić raz na jakiś czas. Mimo wszystko warto wcześniej to zaplanować i ułożyć jadłospis w taki sposób, aby nadal zachować deficyt kaloryczny. Istotne może być też to, kiedy to zrobisz. Chodzi tutaj głównie o porę dnia i rozplanowanie dziennego wyżywienia.

Zakazane jest, by traktować słodkości jako przekąskę i tym samym sięgać po nie między posiłkami. Zapewniamy Cię, że stosując taką praktykę, będziesz chciał więcej i więcej, a i tak po jakimś czasie zaczniesz odczuwać jeszcze większy głód. Jest to związane ze wspomnianymi wcześniej wahaniami cukru. W rezultacie może to zaprzepaścić cały wcześniejszy tydzień diety, a do tego przecież nie chcesz dopuścić.

Masz ochotę na coś słodkiego, więc sięgnij po to przed lub po posiłku – najlepiej takim, który zawiera białko oraz błonnik. Dobrze jest też zrobić to zaraz po treningu. Wówczas spożyte węglowodany uzupełniają zużyte zapasy glikogenu mięśniowego.

Jakie słodycze można jeść na diecie?

Chcąc zrzucić zbędne kilogramy, najlepiej byłoby, gdyby całkowicie zrezygnować ze słodyczy. W praktyce jest to jednak bardzo ciężkie do wykonania – w szczególności na początku diety. Takie skrajne rozwiązanie w większości przypadków nie sprawdza się także w dłuższej perspektywie. A przecież dieta zazwyczaj nie trwa kilku dni, a raczej przebywa się na niej miesiącami.

Trudność w odstawieniu słodkości wynika z przyzwyczajeń i po części z uzależnienia od cukru, który znaleźć można praktycznie wszędzie. Całkiem zrozumiałe jest więc, że nie zawsze ma się ochotę na zdrową alternatywę w postaci owoców czy bakalii. W takiej sytuacji dobrze jest więc wiedzieć, jakie słodycze można jeść na diecie, a czego lepiej unikać.

Zwróć przede wszystkim uwagę na kaloryczność i sprawdź, czy sięgając po dany produkt, nie przekroczysz swojego dziennego zapotrzebowania na energię. Najlepiej stawiać na łakocie z niższą zawartością kalorii. W naszej ofercie znajdziesz np. słodycze bez cukru, które zazwyczaj słodzone są stewią lub innymi, zdrowszymi niż cukier zamiennikami. Specjalnie umieściliśmy je w oddzielnej kategorii. Nie musisz więc przeszukiwać całego asortymenty w poszukiwaniu korzystniejszej wersji Twoich ulubionych łakoci. Znajdziesz tam np. żelki, które uwielbiane są nie tylko przez dzieci, ale również i dorosłych. Stosunkowo mało kalorii ma też lizak, jeden mały batonik czy też jedno ciastko. Pamiętaj, że ich spożycie to nie grzech, jeśli tylko umiesz na tym poprzestać i nie będziesz sięgać po kolejne słodkości.

Teraz wiesz już, jakie słodycze możesz jeść na diecie i czy w ogóle jest to dozwolone. Znacznie łatwiej będzie Ci zatem przestrzegać jej zasad, co z kolei wpłynie na osiągnięty rezultat. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, zajrzyj do naszego e-sklepu. Znajdziesz w nim szereg ciekawych propozycji, które z pewnością zaspokoją Twoje potrzeby.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl